Tijdens het werothema "Nu of ooit" brachten de kinderen oude voorwerpen mee naar de klas. We stelden onze levenslijn op a.d.h.v. foto's. We interviewden Nathans oma. Hierbij bedachten we in groepjes vraagjes . Op school schreven de kinderen met een griffel op een lei. Als straf moesten kinderen wel eens in de hoek zitten met de handen op het hoofd en met hun knieën in hun schoenen. Dat deed na een tijdje wel pijn! Een douche bestond nog niet. De mensen gingen één keer per week in de badkuip. Die stond bij de Leuvense stoof, achter een gordijn in de woonkamer. De meisjes speelden met porseleinen poppen. Een bedje maakten ze van een schoendoos en een lakentje naaiden ze zelf. De jongens speelden met knikkers en bikkels. Of ze hinkelden op de speelplaats. Er was geen televisie. 's Avonds werd er gekaart. De gsm bestond nog niet. Er was nog geen cola of ice tea, ze dronken "cider". Spaghetti, lasagne of pizza kenden de mensen niet. De mensen kweekten al hun gro...
Tijdens het werothema "Nu of ooit" bekeken we oude gebruiksvoorwerpen. We stelden onze levenslijn a.d.h.v. foto's. De meme van Martha kwam vertellen over vroeger. Hiervoor had ze een mooie powerpoint gemaakt. a.d.h.v. een quiz kwamen we heel wat te weten over vroeger: Op school schreven de kinderen met een griffel op een lei. Kinderen die moeite hadden om te volgen in de klas kregen "ezelsoren".De jongens speelden met bikkels. Of ze hinkelden op de speelplaats. De kolenkachel verwarmde de klas. Er was nog geen cola of ice tea, ze dronken "limonade". Spaghetti, lasagne of pizza kenden de mensen niet. Voedsel werd bewaard in weckpotten. Er werd een schort gedragen om de mooie kleren niet vuil te maken. Als het regende werd een kapje gedragen.